bakh makh (4)

موشن گرافیک تبلیغاتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

اشتراک گذاری

ما در جهانی پر از سرگرمی زندگی می‌کنیم  و این باعث می‌شود که برندها مجبور شوند در چند لحظه برای تمرکز محدود افراد رقابت کنند. هر تلاش بازاریابی باید به سرعت توجه را جلب کند، ترجیحاً در سه ثانیۀ نخست، تا موثر واقع شود. انسان‌ها به عناصر بصری بهتر از خواندن متن واکنش نشان می‌دهند، بنابراین ویدیوهای موشن گرافیک راه بسیار خوبی برای جلب توجه و به دست آوردن نظر مخاطبان در پلتفرم‌های مختلف هستند. آنها به صورت بصری ایده ها و اطلاعات را از طریق ترکیبی از انیمیشن، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک، و متن متحرک مفهوم‌سازی می‌کنند و درک کاری که شما انجام می‌دهید را برای مخاطبان و مشتریان بالقوه آسان‌تر می‌کند. ویژگی بارز این ویدئوهای متحرک، اشتراک‌گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و افزودن آسان آن‌ها به محتوای سایت‌ها است. همه این‌ها باعث می‌شود که برندها و شرکت‌های تجاری دارای شخصیت ویژه شوند و تعامل خود با مخاطبان و جامعۀ هدف‌شان را افزایش دهند. طبق گزارشی از توییتر بازدیدهای ویدئو از سال 2019 تا 2020، شصت و دو درصد افزایش داشته است!

  • موشن گرافیک چیست؟

این نوع از انیمیشن، شیوه‌ای است که ویدئو، صدا، کلمات و … را برای ایجاد محتوای متحرک باهم ترکیب می‌کند. این شیوه نخستین بار در دهه 1960 رایج شد و به لطف مزایایی که تقریبا در هر پروژه ارائه می‌دهد محبوبیت آن به سرعت افزایش یافت. این شیوۀ گرافیکی، هر نوع اطلاعات از داده‌های عینی گرفته تا ایده‌های انتزاعی را در برمی‌گیرد و آن را زنده می‌کند. این نوع انیمیشن از دو طریق این کار را انجام می‌دهد: ابتدا اطلاعات ورودی را تجسم می‌کند و سپس آن‌ها را به حرکت درمی‌آورد. اگرچه برای جذب مخاطب انواع مختلف محتوا وجود دارد که می‌تواند افراد را درگیر کند، اما ویدئوهای موشن گرافیک برای ارائۀ محصولات برندها، به نسبت سایر محتواها برتری قابل توجهی دارند؛ زیرا این شکل از محتوا به خوبی مناسب داستان‌سرایی و برندسازی است. این ویدئوهای حرکتی از یک سو  به خوبی  نظر مخاطب را به یک نقطه هدایت می‌کنند و از سوی دیگر باعث تسهیل درک محتوا می‌شوند. موشن گرافیک راهی مطمعن برای برجسته شدن در جهانی است که دائماً با اطلاعات و سرگرمی‌های جدید بمباران می‌شود. استفاده از آن در تبلیغات برای ایجاد تأثیر بصری، تقویت شناخت برند، برجسته کردن ویژگی‌ها و مزایای محصول، انتقال ایده‌های پیچیده و افزایش تعامل بیننده است.

این تصاویر متحرک را می‌توان در طیف وسیعی از شبکه‌ها از جمله تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات ویدیویی آنلاین و کمپین‌های بازاریابی نمایش داد. پیش از سال 2023پیش‌بینی می‌شد تا سال 2023 هزینه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به بیش از 268 میلیارد دلار برسد که این امر نشان دهنده اهمیت موشن گرافیک در حوزۀ تبلیغات است. امروزه بسیاری از برندها و شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری از موشن گرافیک برای جلب توجه مخاطب، انتقال پیام خود به آن‌ها، افزایش فروش و یا زنده کردن نام تجاری خود استفاده می‌کنند.

بر اساس یک مطالعه، بازاریابان ویدیوئی می‌توانند با استفاده از ویدئوها، تا 66 درصد بازدهی فروش خود را افزایش دهند. استفاده از ویدئوهای موشن گرافیک در یک وب سایت برای عقب نماندن از رقبا ضروری است. عدم ترکیب طراحی حرکتی و انیمیشن در یک وب سایت یا وبلاگ به معنای از دست دادن مشتری است.

  • چرا باید از موشن گرافیک استفاده کنید؟
  1. جلب توجه فوری

آخرین باری که یک مقاله طولانی را مطالعه کردید چه زمانی بود؟ احتمالاً یادتان نیست. دلیلش این است که اکثر مردم محتوای طولانی را نمی‌خوانند. بر اساس مطالعه مایکروسافت، مصرف محتوای دیجیتال طول توجه انسان را به کمتر از ماهی قرمز یعنی فقط 8 ثانیه کاهش داده است! بازاریابان باید بینندگان را جذب کنند و محتوای یک مقالۀ طولانی را در یک ویدئوی مختصر که تنها 30 ثانیه تا یک دقیقه طول می‌کشد، فشرده کنند.

  1. افزایش تعامل

چه مخاطبان شما متشکل از بینندگان دیداری یا شنیداری باشند، بهترین موشن گرافیک از طریق ترکیبی از تصاویر عالی، موسیقی مناسب و متن جذاب برای هر دو گروه جذاب خواهد بود. ارائۀ این ویدئوهای متحرک می‌تواند همان چیزی باشد که برندها برای دمیدن روح تازه‌ به بازاریابی محتوای خود نیاز دارند. ویدئوها منجر به افزایش 157 درصدی در ترافیک ارگانیک می‌شود و CTR را به شدت افزایش می‌دهد. مهم‌تر از آن، بینندگان می توانند 95 درصد از یک پیام را در صورت مشاهده آن در یک ویدئو در مقایسه با خواندن آن به صورت نوشتاری به خاطر بسپارند. آمار دروغ نمی‌گوید: اگر می خواهید نتایج واقعی را ببینید، این راهی است که باید امتحان کنید.

 

 

  1. تاکید بر آنچه که شما می‌خواهید

موشن گرافیک پیام شما را به گونه‌ای نشان می‌دهد که ایده‌ای را که می‌خواهید منتقل کنید تقویت می‌کند و به خوبی توجه مخاطب را بر آنچه که شما می‌خواهید متمرکز می‌نماید. به یاد داشته باشید: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد و یک ویدئو یک میلیون می‌ارزد!

  1. ساده کردن اطلاعات پیچیده

کسب‌وکارها، سازمان‌ها یا گروه‌هایی که خدمات پیچیده‌ای ارائه می‌دهند، می‌توانند از تبلیغات موشن گرافیک استفاده کنند تا آن را تجزیه و درک آن را آسان‌تر کنند. ویدئوهای موشن گرافیک ابزار بصری بی‌نظیری هستند که یادگیری را بسیار آسان‌تر می‌کنند. از این‌رو سازمان‌ها و موسسه‌های آموزشی نیز می‌توانند با استفاده از این شیوۀ بصری، به موفقیت‌های فراوانی در مسیر رسیدن به اهداف خود دست یابند.

  • انواع پروژه موشن گرافیک
  1. تایپوگرافی متحرک

تایپوگرافی متحرک) یک راه عالی برای اضافه کردن چند ثانیه زمان صفحه نمایش به علامت کلمه برند یا عبارت جذاب شرکت شما است. همچنین می توانید با استفاده از تایپوگرافی متحرک یک ویدیوی توضیحی کامل ایجاد کنید. به زبان ساده، تایپوگرافی متحرکT متن متحرک است.

  1. عناوین انیمیشن پیشرفته

انیمیشن عنوان پیشرفته و قرار دادن آن بر روی ویدئوی موجود برای بهبود یک پیام، اشاره به یک ویژگی یا شی خاص در ویدئو، یا معرفی یک موضوع یا شخص با عناوین حرکتی است. از نظر فنی، عناوین انیمیشن‌های پیشرفته نیز در دسته تایپوگرافی متحرک قرار می‌گیرند اما این دسته می‌توانند برای استفاده‌های متنوع و گوناگون به کار گرفته شوند. از عناوین انیمیشن پیشرفته می‌توان برای برچسب‌گذاری برخی رویدادها، اشیا، مُهرهای زمانی و مکان‌ها در حین پخش ویدئو استفاده کرد.

  1. لوگوهای متحرک

لوگوهای متحرک که لوگوهای تولیدی نیز نامیده می‌شوند، از سبک‌ها و عناصر اصلی انیمیشن استفاده می‌کنند تا با حرکت دادن لوگوی یک برند، داستان آن را بیان کنند. هنرمندان طراحی باخ ماخ، با استفاده از عناصر لوگوی شرکت و نمایۀ برند شما می‌توانند انیمیشن‌های پویا ایجاد کنند که به لوگوی شما جذابیت بیشتری می‌بخشد. یک لوگوی متحرک می‌تواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد. شما می‌توانید از آن در تبلیغات ویدیوئی، در رسانه‌های اجتماعی، و یا در ابتدا و انتهای ویدئوهای تبلیغاتی برند خود استفاده کنید.

  1. فیلم‌های تشریحی متحرک

برقراری یک جریان سنگین از اطلاعات در چند کلمه یا با یک تصویر می‌تواند چالش برانگیز باشد. هنگامی که حتی اینفوگرافیک‌های پیچیده برای انجام کار با مشکل مواجه می‌شوند و زمانی که بروشور شما کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد، ممکن است زمان ایجاد یک ویدیوی تشریح‌کنندۀ متحرک فرا رسیده باشد. این ویدئوی متحرک دوبعدی داستانی جامع از نام تجاری شما را بیان می‌کند و می‌تواند به عنوان یک تبلیغ ویدیویی نمایش داده شود. این یک راه سرگرم‌کننده و جذاب برای ارائه کل داستان برند خود به مخاطبان است.

موشن گرافیک از تنوع فراوانی برخوردار است و انواع مختلف دیگر آن مثل کمیک موشن، وایتبرد موشن و موشن موزیکال هر کدام به خوبی می‌توانند در راستای اهداف شما کارگشا باشند.

  • دوره موشن گرافیک

تیم حرفه‌ای باخ ماخ، علاوه بر انجام سفارش و ساخت انواع موشن گرافیک، در زمینۀ آموزش این مهارت روزآمد نیز فعالیت می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با شکرت در دوره‌ آموزشی موشن گرافیک و فراگیری نرم‌افزار موشن گرافیک راه ورود خود به بازار کار را هموارتر کنند.

  • قیمت موشن گرافیک

قیمت ساخت هر قطعۀ موشن گرافیک بنا بر نوع سفارش و همین‌طور مدت زمان آن متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تعرفه‌های ساخت و همین‌طور قیمت دوره‌های آموزشی، با راه‌های ارتباطی باخ ماخ در ارتباط باشید.

برچسب ها

Kids

Education

Kindergarten

Play

Parents

Activities

Learning

Article

Article

Tips

#مطالب مرتبط

پیمایش به بالا