bakh makh (4)

بهترین انیمیش‌های قرن 21 – باخ ماخ

اشتراک گذاری

در این مقاله می‌خواهیم بهترین انیمیشن‌های قرن بیست و یکم را بدون ترتیب و اولویت برای برای شما معرفی کنیم. برای آشنایی با این آثار انیمیشنی جذاب با ما همراه باشید:

  • بیرون و درون (Inside Out)
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز IMDb: 8.1

در سال‌های نه چندان دور، بیرون و درون، احتمالا به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای پیکسار شناخته می‌شود، بی‌تردید این انیمیشن یکی از جاه‌طلبانه‌ترین، جسورانه‌ترین و بهترین انیمیشن‌های این استودیو است که نه تنها داستانی غنی و شخصیت محور را روایت می‌کند، بلکه دربارۀ موضوع بسیار مهمی در ارتباط با کودکان صحبت می‌کند: سلامت روان. در این اثر، عملکرد ذهن رایلی (شخصیت اصلی داستان) به طور کامل نمایش داده می‌شود، به شکلی که پنج احساس انسانی او برای ایمن نگه داشتن رایلی تلاش می‌کنند. جوی نمایش را اجرا می‌کند و از خشم، ترس و انزجار برای کمک به رایلی در زندگی روزمره‌اش و در عین حال دوری از غم استفاده می‌کند. با این حال، پس از نقل مکان رایلی به یک شهر جدید، شادی و غم از مرکز کنترل خارج می‌شوند؛ رایلی ترسیده و عصبانی است. پیکسار با الهام از تئوری‌های جدید در مورد احساسات در دوران کودکی، اثری ساخته است که در اوج زیبایی و جذابیت، پیامی ساده را بیان می‌کند: گاهی اوقات غمگین بودن اشکالی ندارد.

  • میچل‌ها علیه ماشین‌ها (The Mitchells vs. The Machines)
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb: 7.6

سفرهای جاده‌ای هیچ‌گاه تا این اندازه سرگرم‌کننده نبوده‌اند. همان‌طور که میچل‌ها یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را آغاز می‌کنند، متوجه می‌شوند که دنیا توسط روبات‌ها تسخیر شده است. بهترین بخش این انیمیشن، خود خانوادۀ میچل است که لحظات طنزآمیز و مفرحی را برای بینندگان ایجاد می‌کند. این انیمیشن می‌تواند همزمان شما را به خنده و گریه بیاندازد و این همان چیزی است که می‌توانید از یک کمدی خانوادگی انتظار داشته باشید. این انیمیشن ضمن ارائۀ لحظات مفرح، پیام‌های مناسبی را نیز برای کودکان و والدین بیان می‌کند.

  • در جستجوی نمو (Finding Nemo)
  • سال انتشار: 2003
  • امتیاز IMDb: 8.2

پیکسار با انیمیشن در جستجوی نمو، سر و صدای زیادی به پا کرد، داستان ماهی‌ کوچکی که از پدرش جدا می‌شود و برای یافتن او باید از اقیانوس عبور کند. در طول راه، او با شخصیت های فرعی سرگرم‌کنندۀ زیادی آشنا می‌شود، از کوسه گرفته تا فضانوردی که هرگز به فضا نرفته است! این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن‌های ماجراجویی و همچنین برندۀ جایزۀ اسکار بهترین انیمیشن بلند سال 2004 می‌باشد.

  • شگفت‌انگیزان (The Incredibles)
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز IMDb: 7.5

قبل از اینکه فیلم‌های بتمن ابرقهرمان‌ها را تاریک سازد و دنیای سینمایی مارول آن‌ها را شکست‌ناپذیر کند، پیکسار قهرمان‌ها را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از همیشه ارائه کرد. این انیمیشن جذاب، ماجرای یک خانوادۀ پنج نفره را روایت می‌کند که هر یک از اعضای این خانواده دارای یک ویژگی خاص است که موجب می‌شود آن‌ها بتوانند اعمال خارق‌العاده‌ای انجام دهند.

  • بالا (Up)
  • سال انتشار: 2009
  • امتیاز IMDb: 8.3

این انیمیشن ماجرای کارل مسن را دنبال می‌کند که پس از مرگ همسر محبوبش الی تنها زندگی می‌کند. کارل که تصمیم گرفته بود در نهایت به تعطیلات خود به آمریکای جنوبی برود، بادکنک زیادی را به خانۀ خود می‌چسباند تا از این طریق خود را به آمریکای جنوبی برساند. در این سفر پسرک بامزه‌ای به نام راسل به شکلی اتفاقی با او همسفر می‌شود. صحنۀ آغازین این انیمیشن که رابطه کارل و الی را از ابتدا تا انتها به تصویر می‌کشد، یکی از زیباترین و دراماتیک‌ترین صحنه‌های جهان انیمیشن است.

  • کوکو (Coco)
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز IMDb: 8.4

داستان این انیمیشن در کشور مکزیک رخ می‌دهد. کوکو میگوئل، پسر نوجوانی است که شیفتۀ موسیقی است. علیرغم اینکه خانوادۀ او موسیقی را ممنوع کرده‌اند، کوکو علاقه‌مند به میگل ارنستو د لا کروز؛ گیتاریست معروفی که چندین سال از مرگش می‌گذرد می‌شود. کوکو با الگو قرار دادن د لا کروز، با تماشای ویدئوهای وی، نواختن گیتار را می‌آموزد. در ادامه کوکو طی ماجراهایی وارد سرزمین مردگان می‌شود و او در آن‌جا به دنبال یافتن الگوی موسیقی خود یعنی د لا کروز می‌گردد. این انیمیشن از موسیقی و باورهای مردم مکزیک برای ساختن داستانی عمیق و جذاب استفاده می‌کند و تماشای آن باعث آشنایی بیننده با فرهنگ و رسوم جذاب کشور مکزیک می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به موسیقی و فرهنگ هستید، تماشای این اثر بی‌نظیر که یکی از بهترین انیمیشن‌های فرهنگی محسوب می‌شود را از دست ندهید.

  • وال ای (Wall-E)
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز IMDb: 8.4

وال ای یکی از بهترین انیمیشن‌های جذاب دربارۀ آیندۀ کرۀ زمین است. در آینده، زمانی که بشریت سیاره را نابود کرده و برای شروع دوباره به سمت ستارگان سفر کرده است، روبات‌ها آمده‌اند تا زباله‌های غیرقابل بازیافتی را که در این سیاره باقی مانده پاک کنند. یکی از این روبات‌ها وال ای نام دارد که وظیفۀ تمیز کردن سیاره از زباله‌ها را بر عهده دارد. بعد از مدتی سفینه‌ای در سیاره فرود می‌آید و کاراکتری به نام ایو که مسئول شناسایی حیات در ساره است از آن خارج می‌شود. وال ای عاشق ایو می‌شود و در ادامه ماجراهای جذابی رخ می‌دهد. همچنین باید متذکر شد که این انیمیشن اظهار نظری در مورد وضعیت کرۀ زمین است. با توجه به اینکه گرم شدن کرۀ زمین، مسئله‌ای ضروری و مهم است، این اثر به بررسی این موضوع و فرهنگ‌سازی برای کودکان می‌پردازد. این انیمیشن نیز برندۀ جایزۀ اسکار است.

  • شهر اشباح (Spirited Away)
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز IMDb: 8.6

یکی از تحسین‌شده‌ترین و بهترین انیمیشن‌های تاریخ، شهر اشباح است که اغلب به عنوان شاهکار استودیو گیبلی و هایائو میازاکی شناخته می‌شود. داستان این اثر دربارۀ چیهیرو کودک ده ساله‌ای است که خود را در دنیای ارواح گرفتار می‌یابد، جایی که مجبور می‌شود در کنار یک جادوگر کار کند تا والدینش را که تبدیل به خوک شده‌اند آزاد کند. ترکیبی از داستان‌سرایی تخیلی و تصاویر مسحورکنندۀ شهر اشباح، به سرعت طرفداران زیادی برای این انیمیشن به دست آورد؛ تا جایی که این اثر همواره در فهرست بهترین انیمیشن‌های تمام دوران قرار می‌گیرد. این اثر همچنین برندۀ جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شده است و تا به امروز تنها انیمیشن غیر انگلیسی زبانی است که موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

  • داستان اسباب‌بازی‌ 3 (Toy Story 3)
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز IMDb: 8.3

سومین اثر از سری کلاسیک، داستان اسباب بازی 3 به عقیدۀ بسیاری از بهترین انیمیشن‌های این سری انیمیشنی است. در این قسمت از داستان اسباب‌بازی، اندی در آستانه رفتن به کالج است و دیگر فرصتی برای اسباب‌بازی‌های دوران کودکی‌اش ندارد. این اسباب‌بازی‌ها به طور تصادفی به یک مهدکودک فرستاده می‌شوند. وودی که احساس می‌کند رها شده‌اند، اسباب‌بازی‌ها را جمع می‌کند تا دور هم جمع شوند و به خانه برگردند. این اثر، به دلیل ارائۀ مضامینی مثل از دست دادن جوانی، مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است. پیر شدن چیزی است که همه باید با آن روبرو شوند و این اثر نیز این کار را به گونه‌ای نمایش می‌دهد که جذاب و گیرا باشد. این انیمیشن نیز داستانی را روایت می‌کند که می‌تواند در یک صحنه شما را بخنداند و در صحنۀ بعدی شما را به گریه بیاندازد.

  • شرک (Shrek)
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز IMDb: 7.9

این اثر که بدون شک یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ به شمار می‌رود، ماجرای شخصیتی به نام شرک را روایت می‌کند که زندگی انفرادی خود را در باتلاقی سپری می‌کند. گروهی از دهقانان در مقابل خانه او جمع می‌شوند تا در ازای انعام،این غول (شرک) را شکار کنند. با این حال، شرک آن‌ها را می‌ترساند و در حین رفتن، متوجه پوستری می‌شود که روی آن نوشته شده برای گرفتن موجودات افسانه‌ای جایزه‌ای ارائه می‌شود. در ادامۀ داستان، شرک با خر آشنا می‌شود، سپس آن‌ها با یکدیگر دوست می‌شوند و از آنجایی که خر جایی برای ماندن ندارد، شرک موافقت می‌کند که او را یک شب در باتلاق خود بخواباند. در همان شب، باتلاق شرک توسط انبوهی از موجودات افسانه‌ای که توسط لرد فارکاد آواره شده‌اند، تسخیر می‌شود. شرک تصمیم می‌گیرد به دیدار لرد در کاخش برود تا برای بازیابی محل زندگی خود مذاکره کند. در ادامه ماجراهای هیجان‌انگیزی برای شرک و خر رخ می‌دهد که بسیاری از آن‌ها خنده بر لبان بینندگان می‌نشاند.

 

  • کلاوس (Klaus)
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز IMDb: 8.2

کلاوس جسپر، کارمند جوان و ممتاز ادارۀ پست است که پدر سخت‌گیرش که رئیس کل اداره پست است، او را با دورترین مأموریت ممکن تنبیه می‌کند: اسمیرنسبرگ، جزیره‌ای در بالای قطب شمال. جسپر تا زمانی که 6000 نامه را در یک سال به دست صاحبانشان نرساند، نمی‌تواند به زندگی خود در خانه بازگردد. جسپر پس از رسیدن به اسمیرنسبرگ، متوجه می‌شود که شهروندان این جزیره تمایلی به ارسال نامه ندارند و این شهر بر اساس کینه و کدورت ساخته شده است و خانواده‌های باین شهر درگیر جنگ هستند. حتی یکی از معلمان شهر، آلوا، به یک ماهی فروش تبدیل شده است، زیرا دو جناح جنگ‌طلب، کودکان خود را به مدرسه نمی‌فرستند تا در کنار دشمن بنشینند. پس از اینکه جسپر به طور تصادفی نامه کودکی را به نجار و اسباب‌بازی‌ساز دهکده آقای کلاوس می‌رساند، کلاوس از جسپر می‌خواهد که یک اسباب‌بازی را به یک کودک تحویل دهد. این امر به جسپر ایده‌ای درخشان می‌دهد: هر کودکی که نامه‌ای برای کلاوس بنویسد باید در پاسخ یک اسباب‌بازی دریافت کند! به این ترتیب، تمام نامه‌های کودکان مشتاق در نهایت به سهمیه پدرش اضافه می‌شود و جسپر می‌تواند 6000 نامه را به دست صاحبانشان برساند و ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد. این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن‌های پرمحتوا به شمار می‌رود که کاندید جایزۀ اسکار هم شده است.

  • افسون (Encanto)
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb: 7.2

 این انیمیشن که یکی از بهترین انیمیشن‌های سال 2021 است؛ ماجرای میرابل یکی از اعضای خانواده جادویی مادریگال است که به آن‌ها نیروهای ماوراء طبیعی ناشی از یک شمع معجزه آسا داده شد که دهکده و خانه جادویی آنها را نیز پدید آورد. در حالی که اقوام میرابل هر کدام نیروهای مختلفی مانند کنترل آب و هوا، قدرت فوق العاده، رشد گل‌ها، شفا دادن با غذا، تغییر شکل، شنوایی فوق‌العاده و دیدن آینده را کسب کردند، میرابل صاحب نیروی ماوراء طبیعی نشد.‌ درست در روزی که کوچکترین پسر عموی میرابل آمادۀ دریافت نیروی خود از در جادویی می‌شود، ناگهان میرابل شکاف‌های عظیمی در حوالی دهکده می‌بیند و خود را وقف نجات خانه جادویی مادریگال‌ها می‌کند…

 

 

 

  • روح (Soul)
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز IMDb: 8

انیمیشن روح یکی از بهترین انیمیشن‌های مشترک پیکسار و دیزنی، داستان جو گاردنر؛ پیانیستی است که به او پیشنهاد می‌شود تا به عنوان یک شغل ثابت و تمام وقت، برای یک گروه دبیرستانی تدریس کند، جو در مورد این پیشنهاد مردد است زیرا او سال‌هاست که به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال می‌کند. در همان روزی که او پیشنهاد کار را دریافت می‌کند، جو به طور غیرمنتظره‌ای از یک نوازندۀ ساکسیفون معروف، پیشنهاد یک کنسرت می‌گیرد. بلافاصله پس از دریافت این خبر شگفت‌انگیز، جو از فرط هیجان به چاله‌ای می‌افتد. بعد از این حادثه، روح او بر روی پله‌برقی به سمت آخرت است. اما جو آمادۀ رفتن نیست چراکه بعد از آن همه سال زندگی درست در همان روز رویای او بالاخره محقق شد و او می‌توانست کنسرت برگزار کند. بنابراین او راه خود را بتغییر می‌دهد و تمام تلاشش را به کار می‌بندد که به زندگی بازگردد. در این مسیر او به مکانی سرگردان، رنگارنگ و اثیری که در آن ارواح متولد نشده ساکن می‌شوند، وارد می‌شود. در ادامه در مسیر بازگشت به زندگی، جو حوادث عجیب و غریبی را از سر می‌گذراند.

  • عصر یخبندان (Ice Age)
  • سال انتشار: 2002
  • امتیاز IMDb: 7.5

انیمیشن عصر یخبندان به بیست هزار سال پیش کرۀ زمین می‌پردازد، زمانی که یخچال‌ها، برف و یخ بیشتر زمین را پوشانده است. حیوانات، برای فرار از سرما و در جستجوی غذا و هوای گرم‌تر به جنوب مهاجرت می‌کنند. با این وجود، همه حیوانات به سمت جنوب نمی‌روند. یک ماموت پشمالو به نام مندی که برنامه خاص خود را دارد، همراه با یک موجود تنبل، فرصت طلب و بامزه به نام سید به سمت شمال می‌رود. از سوی دیگر، گروهی از ببرها به رهبری سوتو انتقام جو به یک اردوگاه انسانی حمله می‌کنند تا یک نوزاد انسان را زنده بگیرند تا از این طریق سوتو بتواند انتقام شکار ببرهای دیگر را از انسان‌ها بگیرد. در حالی که سوتو و دیگر ببرها به مردان اردوگاه حمله می‌کنند، ببر دیگری به نام دیگو به دنبال مادر و نوزادش بالای صخره می‌رود. مادر در حالی که نوزادش را بغل کرده خود را از بالای صخره به درون رودخانه می‌اندازد. در همین لحظه مندی و سید از کنار رودخانه عبور می‌کنند و مادر پیش از اینکه جان خود را از دست بدهد نوزادش را به مندی می‌سپارد. در ادامه ماجراها و حوادث جذابی پیرامون کاراکترهای مندی، سید، دیگو و نوزاد شکل می‌گیرد. بی‌تردید عصر یخبندان نیز یکی از بهترین انیمیشن‌های ماجراجویی به شمار می‌رود.

 

برچسب ها

Kids

Education

Kindergarten

Play

Parents

Activities

Learning

Article

Article

Tips

#مطالب مرتبط

پیمایش به بالا