bakh makh (4)

طراحی رابط کاربری سایت

اشتراک گذاری

طراحی رابط کاربری سایت

هنگام ساخت یک محصول دیجیتال مانند وب سایت، نکتۀ کلیدی اطمینان از کارآمد بودن آن است. این امر به اصول طراحی رابط کاربری (UI) وابسته است، که بر ایجاد رابط‌های بصری دلپذیر برای تعاملات یکپارچه کاربر متمرکز است. طراحی رابط کاربری در مورد ایجاد عناصر بصری و تعاملی یک برنامه، شامل رنگ‌ها، متن، آیکون‌ها و انیمیشن‌ها است. طراحی UI شامل انتخاب‌های استراتژیک در چیدمان، مانند قرار دادن لوگو برای اطمینان از انسجام بصری و یک رابط جذاب است.

طراحی رابط کاربری سایت (UI) از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا تجربۀ کاربر را در اولویت قرار می‌دهد. یک رابط کاربری خوب، کاربردی، قابل اعتماد و به قابل درک است. از آنجایی که طراحی رابط کاربری خوب تلاش کاربر را به حداقل می‌رساند، به کاربران کمک می‌کند تا اهداف شما را در پیش بگیرند و مسیر کاربر را دنبال کنند و برنامه یا سایت شما را مؤثرتر، مفیدتر و سودآورتر کند.

طراحی رابط کاربری سایت (UI) فرآیند طراحی ظاهر یا سبک بصری یک رابط است. هدف طراحان ایجاد رابط‌هایی است که استفاده از آ‌ن‌ها آسان و لذت‌بخش باشد. طراحی UI به رابط‌های کاربر گرافیکی و سایر اشکال  مانند رابط‌های درگیر با کاربر اشاره دارد. به عبارت دیگر، رابط کاربری فضایی است که در آن تعامل بین انسان و ماشین رخ می‌دهد.

(UI) یک جنبه جدایی ناپذیر از تجربه کاربر (UX) است که از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • طراحی بصری؛ که جنبه‌های ظاهری و احساسی یک محصول را ارائه می‌کند
  • طراحی تعاملی؛ که سازماندهی کاربردی و منطقی عناصر است

نمونه کار ها

  • سفارش طراحی رابط کاربری

هدف از طراحی رابط کاربری ایجاد محصولات، برنامه‌ها و خدماتی است که برای کاربران آسان و لذت‌بخش باشد و در عین حال ناامیدی و سردرگمی کاربر را به حداقل برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ طراحی انواع سایت و همچنین رابط کاربری، با راه‌های ارتباطی باخ ماخ در ارتباط باشید.

برچسب ها

Kids

Education

Kindergarten

Play

Parents

Activities

Learning

Article

Article

Tips

#مطالب مرتبط

انیمیشن‌سازی با گوشی

ساخت یک انیمیشن راهی جذاب برای زنده کردن یک نقاشی بی‌جان است. پیشرفت ابزارهای دیجیتال، انیمیشن‌سازی را برای افراد حرفه‌ای و مبتدی بسیار ساده و

مطالعه بیشتر

برنامه انیمیشن‌سازی

اولین مراحل انیمیشن‌سازی در اواخر دهه 1800 آغاز شد، زمانی که مردم از آینه‌ها برای انعکاس نقاشی‌ها و حرکت دادن آن‌ها استفاده می‌کردند. مرحله بعدی

مطالعه بیشتر
پیمایش به بالا