bakh makh (4)

طراحی بک گراند

اشتراک گذاری

طراحی بک گراند

اگر از طرفداران انیمیشن هستید، احتمالاً صحنه آغازین نمادین انیمیشن شیر شاه را به خاطر دارید. حیوانات آفریقا با طلوع خورشید شروع به حرکت می‌کنند. هر کدام در صحنه‌ای متفاوت و پرجنب‌وجوش ظاهر می‌شوند، زیرا همگی به سمت راک پراید حرکت می‌کنند تا قهرمان داستان سیمبا را ملاقات کنند.

این صحنه‌ها (بعضی ایستا و برخی دیگر متحرک) نمونه‌های خوبی از طراحی بک‌گراند هستند. از ابتدای فیلم تا پایان روایت، هر کدام به تثبیت جهان اثر کمک می‌کنند. صفوف گنوس، جنگلی که تیمون و پومبا در آن زندگی می‌کنند، خانۀ کفتارها و جزییات آن‌ها برای برانگیختن احساسات مختلف در بیننده طراحی و ساخته شده است.

در انیمیشن، طراحی بک‌گراند فضا را برای یک صحنه و برای سایر عناصر محیط تنظیم می‌کند. خانه‌های یک خیابان، درختان و گیاهان در یک جنگل، چیدمان اشیاء در یک اتاق و حتی چراغ‌های یک میدان همگی می‌توانند جزء طراحی بک‌گراند یک صحنه محسوب شوند.

کار یک طراح بک‌گراند، این است که تمرکز نگاه بیننده را بر آنچه در آن صحنه دارای اهمیت بیشتری است جلب کند. طراحان رنگ‌ها، اشکال و نورهایی را که لحن جهان داستانی را تعیین می‌کنند، تعریف و مشخص می‌کنند. طراحی بک‌گراند چه ترسیم یک شهر باشد، چه یک جزیره گرمسیری یا یک قلمرو فانتزی، با ایجاد فضایی که کاراکترها می‌توانند در آن حرکت کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند، دنیای جدیدی را زنده می‌کند.

نمونه کار ها

  • سفارش طراحی بک‌گراند

طراحی پس‌زمینۀ خوب یک امتیاز نیست، بلکه بخش مهمی از یک پروژه انیمیشن است؛ زیرا مقیاس، نور، رنگ و بافت را به صحنه اضافه می‌کند و در عین حال اتمسفر را نیز تعریف می‌کند. یک طراح پس‌زمینه می‌تواند کوه‌های برفی را که زیر نور خورشید می‌درخشند، نقاشی کند یا با اضافه کردن سایه‌های بلندی که از قله‌ها پایین می‌آیند، به همان منظره لحنی بسیار تیره‌تر و سردتری بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سفارش انواع پروژه‌های انیمیشنی مانند طراحی کاراکتر و بک‌گراند، با راه‌های ارتباطی باخ ماخ در ارتباط باشید.

برچسب ها

Kids

Education

Kindergarten

Play

Parents

Activities

Learning

Article

Article

Tips

#مطالب مرتبط

انیمیشن‌سازی با گوشی

ساخت یک انیمیشن راهی جذاب برای زنده کردن یک نقاشی بی‌جان است. پیشرفت ابزارهای دیجیتال، انیمیشن‌سازی را برای افراد حرفه‌ای و مبتدی بسیار ساده و

مطالعه بیشتر

برنامه انیمیشن‌سازی

اولین مراحل انیمیشن‌سازی در اواخر دهه 1800 آغاز شد، زمانی که مردم از آینه‌ها برای انعکاس نقاشی‌ها و حرکت دادن آن‌ها استفاده می‌کردند. مرحله بعدی

مطالعه بیشتر
پیمایش به بالا