bakh makh (4)

انیمیشن سه بعدی

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از انیمیشن سه بعدی ارائه دهیم باید بگوییم: فرآیند ایجاد تصاویر متحرک سه بعدی و قرار دادن آن‌ها در یک محیط دیجیتال. این اشیاء در نرم‌افزار طراحی شده به طور خاص برای انیمیشن‌های سه بعدی تولید می‌شوند. چنین برنامه‌هایی به انیماتورهای سه بعدی اجازه می‌دهد تا توهم حرکتی را ایجاد کنند که برای زنده کردن اشیا لازم است. روند حرکت و جان بخشیدن به این اشیا به سه قسمت اصلی مدل‌سازی، چیدمان و انیمیشن و رندر تقسیم می‌شود.

مدل‌سازی مرحله‌ای است که در آن اشیا یا شخصیت‌ها خلق می‌شوند. این را می‌توان با استفاده از یک ابزار مدل‌سازی یا با اسکن اشیاء واقعی در رایانه انجام داد. هر دو تکنیک فوق العاده مفید هستند و مزایای متفاوتی را ارائه می‌دهند. چندان مهم نیست از کدام روش استفاده می‌شود، بلکه مهم این است که بافت‌ها باید پیش از رفتن به مرحله بعدی به شی یا کاراکتر اضافه شوند. بافت‌ها باعث می‌شوند که اشیاء ظاهر واقعی‌تری داشته و صاحب شخصیت شوند. پس از تکمیل مدل‌ها، آن‌ها به مرحلۀ طرح‌بندی و انیمیشن منتقل می‌شوند. در این‌جا، آن‌ها در یک صحنه خاص قرار می‌گیرند و متحرک می‌شوند. ابتدا باید با ایجاد یک مجموعه و اضافه کردن اشیا به آن، یک چیدمان مشخص شود. سپس، اشیا و کاراکترها باید با اختصاص متغیرهای انیمیشن متحرک شوند. از آن‌جا، مدل‌های درون صحنه را می‌توان از طریق کی فریم یا تصویربرداری حرکتی زنده کرد. مرحله نهایی، رندر، مرحله‌ای است که صحنه با تصویر نهایی تولید می‌شود. این کار با استفاده از نرم‌افزار خاصی انجام می‌شود، زیرا فرآیند رندر چیزی نیست که یک کامپیوتر معمولی بتواند از عهده آن برآید.

نمونه کار ها

سفارش انیمیشن سه بعدی

تیم حرفه‌ای و مستعد مجموعۀ باخ ماخ، پذیرای سفارش‌ و ساخت انواع انیمیشن دو بعدی، سه بعدی، استاپ موشن و … هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی سفارش انیمیشن، با راه‌های ارتباطی باخ ماخ در ارتباط باشید. 

پیمایش به بالا