bakh makh (4)

طراحی جلد برای کتاب

غالبا گفته می‌شود: «کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید». اما در حقیقت جلد کتاب، نقشی حیاتی در جلب توجه خوانندگان و انتقال محتوای کتاب دارد. یک طراحی جلد خوب و جذاب می‌تواند دعوتی  برای تورق صفحات کتاب باشد. در حالی که یک جلد ضعیف ممکن است باعث شود که مخاطب آن کتاب را نادیده بگیرد و سراغ کتاب‌های دیگر برود. هدف از طراحی جلد این است که توجه خوانندگان و مخاطبان به کتاب‌های شما جلب کند.

طراحی جلد کتاب | سرویس های باخ ماخ

جلد کتاب چه تأثیری بر مخاطب دارد؟

انسان‌ها موجوداتی بصری هستند و تاثیر بصری اولیه جلد کتاب می‌تواند شانس برداشتن کتاب از قفسه را افزایش دهد. جلد کتاب باید ژانر، حال و هوا و اصل داستان را در کسری از ثانیه بیان کند. چه این یک رمان هیجان‌انگیز، یک عاشقانه صمیمانه و یا یک اثر غیرداستانی باشد، جلد کتاب می‌بایست به صورت بصری ماهیت کتاب را به تصویر بکشد و مخاطبان را مجذوب خود کند.

یک طراحی موفق برای جلد کتاب، انتظارات، علایق و ترجیحات مخاطب را در نظر می‌گیرد. تجزیه و تحلیل بازار و تحقیق در مورد روندهای موجود این ژانر می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد عناصر بصری که بر مخاطبان اثر می‌گذارد را به خوبی ارائه دهد. از انتخاب فونت گرفته تا پالت‌های رنگی و تصاویر، همۀ جزئیات باید با دقت طراحی شوند تا مخاطب مورد نظر را درگیر و جذب کند.

سفارش طراحی جلد کتاب

مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های یک طراحی کتاب خوب، دقت نظر و توجه به عناصر طراحی نظیر تایپوگرافی و انتخاب فونت، روانشناسی رنگ‌ها و ترکیب‌بندی و همچنین تصویرسازی مناسب و بیان‌گر می‌باشد. این عوامل باید بر اساس ژانر و سبک کتاب مورد نظر طراحی شوند.

مشخصا طراحی جلد یک رمان عاشقانه با طراحی جلد یک راهنمای آشپزی متفاوت است. بر این اساس، طراح می‌بایست بر اساس محتوای محصول چاپی و سایر شاخصه‌های مهم در دیزاین جلد، اقدام به طراحی نماید. برای سفارش طراحی انواع جلد کتاب و تصویرسازی‌ دیجیتال با راه‌های ارتباطی باخ ماخ در ارتباط باشید.

بایگانی‌ها

دسترسی آسان

#مطالب مرتبط

پیمایش به بالا